close
تبلیغات در اینترنت
بازاريابي از طريق ارسال ايميل

آموزش و مشاوره بازاريابى|فروش موفق|کسب درآمد

بازاریابی از طریق ارسال ایمیل   بازاريابى از طريق ارسال ايميل، روش موثرى است كه اگر به شكل مناسبى انجام شود، مى ‌تواند به توسعه يك كسب و كار و فروش بيشتر كمك كند. امروزه اين ايميل‌ها كه در واقع پيام‌هاى فروش هستند به خوبى توانسته‌اند جايگاه خودشان را در دنياى بازاريابى و تبليغات باز كنند. عوامل بسيارى در موفقيت اين پيام دخالت دارند كه شايد بتوان گفت محتوا و تركيب نگارش پيام مهم‌ترين آنهاست. كسب و كارهاى كوچك و بزرگ متعددى هستند كه اين ايميل‌ها سنگ بناى پروژه و طرح بازاريابى آنها را مى ‌سازند.…

banner
در مورد سايت




جستجوگر پیشرفته



بازاریابی از طریق ارسال ایمیل

 

بازاريابى از طريق ارسال ايميل، روش موثرى است كه اگر به شكل مناسبى انجام شود، مى ‌تواند به توسعه يك كسب و كار و فروش بيشتر كمك كند.

امروزه اين ايميل‌ها كه در واقع پيام‌هاى فروش هستند به خوبى توانسته‌اند جايگاه خودشان را در دنياى بازاريابى و تبليغات باز كنند. عوامل بسيارى در موفقيت اين پيام دخالت دارند كه شايد بتوان گفت محتوا و تركيب نگارش پيام مهم‌ترين آنهاست. كسب و كارهاى كوچك و بزرگ متعددى هستند كه اين ايميل‌ها سنگ بناى پروژه و طرح بازاريابى آنها را مى ‌سازند. در واقع مى ‌توان اين طور گفت كه اين نامه‌هاى الكترونيكى، آگهى ‌هاى تبليغاتى شركت هستند كه مى ‌توانند خوانندگان آن‌ها را به خريدار تبديل كنند يا اين كه طورى ظاهر شوند كه صاحب ايميل بدون باز كردن، آنها را پاك كند.

در کشور ما هنوز این نوع تبلیغات اشاعه زیادی پیدا نکرده است و این فرصت مناسبی است برای کسانی که تمایل ورود به این عرصه را دارند....

 

چند توصيه مهم برای انجام موفقيت‌آميز يك طرح بازاريابى ايميلى :

 

- سعى كنيد همواره بر خواسته‌ها، آرزوها، نيازها، روياها و مشكلات مخاطبانتان تمركز داشته باشيد. كلمه «شما»، لغت مهمى است كه به دريافت‌كننده ايميل مى ‌رساند نگارنده اين پيام از نيازها و خواسته‌هاى او خبر دارد. قبل از اين كه نامه را بنويسيد، خودتان را جاى گيرنده آن ايميل بگذاريد. مسئله مهم مورد توجه در اين نوع بازاريابى اينست كه وقتى كسى هر ايميلى را باز مى ‌كند، بلافاصله از خودش مى ‌پرسد كه : «خب ببينم در اين نامه برايم چه نوشته‌اند؟»او منتظر است كه نامه براى «او» چيزى داشته باشد، پس دقت كنيد و مرتب كلمه «شما» را به كار برده او را مخاطب قرار دهيد .

 

- زمانى كه فروشنده و بازاريابى ، اينچنين نامه‌هاى فروشى مينويسد و براى مشتريان احتمالى ايميل ميكند، در حقيقت با يك آدم معين و مشخص صحبت ميكند. اين كلمات در واقع منعكس كننده شخصيت نويسنده و ميزان توجه او به نيازهاى مشتريان و مهارت و حرفه‌اى بودنش هستند. در ضمن مشتريان از لابه‌لاى اين لغات الكترونيكى در خواهند يافت كه آيا اين فروشنده براى آنها ارزش و احترام قائل است و ميخواهد نيازهايشان را برآورده سازد يا اين كه فقط ميخواهد از طريق آنها پول در بياورد. احساسى كه پيام‌هاى الكترونيكى به خواننده ميدهند، بسيار مهم است. پس در اين باره دقت كنيد .

 

- فراموش نشود كه منافع و امكاناتى كه يك محصول يا خدمات براى خريدار فراهم ميكنند، عامل موفقيت فروش است. ويژگى ‌ها و مشخصات كالا يا خدمات در يك سو قرار ميگيرندو آن چه كه براى مشترى فراهم ميآورند در سويى ديگر.خواننده يك پيام فروش مشتاق است كه از مزاياى اين كالا يا خدمات آگاه شود و بداند كه آيا ميتواند مشكلش را حل كند و بارى از روى دوشش بردارد يا نه. به عبارتى يك بازارياب موفق در خط به خط پيام‌هاى الكترونيكى تبليغاتش از فوايد، فوايد و فوايد كالايش حرف ميزند. شما هم آنقدر از اين ويژگى ‌هاى مثبت سخن بگوييد كه او ديگر نتواند مقاومت كند؛ گوشى تلفن را بردارد و به شركت شما تلفن بزند، همان لحظه برايتان ايميل بزند يا خودش به دفتر كار و فروشگاهتان بيايد.

 

- هرگز ارزش جمله اول را از ياد نبريد. بعد از يك تيتر جذاب و جالب توجه، اين اولين جمله پيام تبلغاتى است كه تعيين ميكند آيا خواننده به سراغ جمله دوم ميرود و مطالعه پيام را ادامه ميدهد يا خير. هر جمله نيز به نوبه خود اهميت دارد چرا كه جذابيت و مناسب بودن هر يك ميتواند، خواندن عبارات بعدى را تضمين كند. هر كلمه و هر عبارت ميبايست جورى انتخاب شوند كه امكان فروش و موفقيت پيام را بيشتر كنند.

 

- خواننده پيام فروش خواهان اطلاعات مفيد، دقيق، شفاف و گوياست. وقتى كه ميگوييد كالايتان بهترين كيفيت را دارد ودرجه يك است، منظورتان چيست؟ آيا ميخواهيد بگوييد كه اصلا خراب نميشود؟ تعميراتش رايگان است؟ بدانيد كه مشترى احتمالى هم مثل شما نميخواهد ضرر كند و بابت كالايى بى كيفيت و نامرغوب پول بپردازد. پس به نيازش توجه كنيد.

 

- فروشنده و بازارياب در يك پيام فروش الكترونيكى در حال گفتگو با خواننده پيام است. يك گفتگوى فروش موفق، با لحني دوستانه و به دور از قيدو بندهاى گفتگوهاى نامه‌اى رسمى انجام ميگيرد. البته منظور از يك گفتگوى دوستانه و غيررسمى به كارگيرى جملات بى ‌ادبانه نيست. در اصل اين پيام‌ها، پيام‌هاى فروش هستند. پس تصور كنيد كه با مراجعى كه خريدار احتمالى است، رودررو نشسته‌ايد و سعى داريد با صحبتى دوستانه او را به خريد متقاعد نماييد.

 

- زمانى كه در حال نوشتن ايميل هستيد، گاه به گاه از خودتان بپرسيد كه «اگر كسى مقابل من نشسته بود و سعى ميكرد با همين جملات مرا متقاعد به خريد همين كالا بكند، آيا من از او خريد ميكردم؟» با صداقت به اين پرسش جواب دهيد .

 

- در جملاتتان از افعال مجهول استفاده نكنيد. افعال معلوم و با فاعل «ما» نشان ميدهند كه شركت و كسب و كارى كه پيام فرستاده، فعال و پوياست. مثلا اين طور نگوييد كه به محض اين كه سفارشتان دريافت شود، كالاى مورد نظرتان ارسال خواهد شد. در عوض بنويسيد. «به محض اين كه سفارشتان را دريافت كنيم، كالاى مورد نظر را برايتان ارسال خواهيم كرد.» اين افعال معلوم كه فاعلشان شما هستيد، نشان ميدهد كه صاحب و كارمندان اين كسب و كار در عرصه كاريشان فعال هستند. در اين حالت صحبت از «افراد» است نه يك «شركت» كه احساس خوشايندى به مشترى بالقوه ميدهد .

 

- مراقب باشيد كه متن پيامتان يكنواخت و خسته‌كننده نشود. هر پاراگراف نبايد بيش از پنج خط باشد. درشت كردن حروف، علامت تعجب و سوال و خط كشيدن زير كلماتى كه مهم هستند، هم توجه خواننده را جلب ميكند و هم متن را جالب‌تر و متنوع‌تر كرده از خطر يكنواختى نجات ميدهد و دقت كنيد كه بيش از اندازه اين روش‌ها را به كار نگيريد چرا كه وقتى بر همه چيز تاكيد كنيد، در واقع بر هيچ چيز تاكيد نكرده‌ايد.

 

- حتما، حتما و حتما متن خود را پاراگراف بندى كنيد. يك نوشته طولانى و پشت سرهم به خواننده استراحت نميدهد و او را خسته و ناراحت ميكند. به علاوه نقطه‌گذاريهاى صحيح و ديكته درست كلمات را هم از ياد نبريد. فهم و خواندن جملات طولانى و پر از علامت‌هاى مكث، براى خواننده دشوارست ومثل يك پاراگراف طولانى به نظر ميآيد. اين يك نامه تبليغاتى است كه براى فروش كالاى شما ارسال مى شود و اگر بخواهد موفق عمل كند، اول بايد خوانده شود! رعايت نكردن نكات بالا امكان تا به آخر خوانده شدن پيام الكترونيكى شما را كاهش ميدهد.

 

- پس از اين كه جملاتتان را روى كاغذ آورديد، پيش از ايميل كردن آنها، از دوست يا همكارى بخواهيد كه آن را بخواند و نظرش را بگويد. اگر او گفت: «واقعا» با مهارت و تيزهوشى نوشته شده، تو واقعا خوب مينويسى، كاغذ را دور بريزيد و دوباره از ابتدا شروع كنيد ولى اگر گفت: «ببينم به نظر كالاى خيلى خوبى ميآيد! چطور ميتوانم يكى از آن «بخرم؟» بدانيد كه كارتان را درست انجام داده‌ايد.

 

- تجربه‌ نشان داده كه وقتى مردم نامه‌اى را باز ميكنند، اول پيوست آن را ميخوانند. پيوست پيام‌هاى فروش هم چنين خاصيتى دارد. پس حتما براى ايميل تبليغاتى خود پيوست بگذاريد و هم اين كه جالب توجه‌ترين و مهم‌ترين فايده خريد اين كالا يا خدمات را در آن بگنجانيد. شايد بتوان گفت كه جملات و محتويات يك پيوست، "خط اول" ديگرى در پيام الكترونيكى فروش هستند .

 

- به مشترى احتمالى بگوييد كه براى خريد بايد چه كار كند. البته يك جمله كوتاه و امرى پاسخگو نخواهد بود. اين صحبت هم بايد دوستانه و با فعل دوم شخص مفرد نوشته شود. از همه مهمتر اين كه غيرمستقيم بايد به خواننده امر كند و اين يعنى همان تشويق او به خريد مثلا شما ميگوييد: خب همين حالا دست به كار شو و با کلیک بر روی دکمه خرید پستی , فرم خرید را تکمیل کن تا فردا یا چند روز دیگر مامور پست سفارش را درب منزل به شما تحویل دهد . لازم نیست نگران واریز پول و ایستادن در صف بانک باشی چون مامور پست بعد از تحویل کالا , وجه آن را از شما دریافت می کند . به همین سادگی .

 

- هرگز درباره كوتاهى و بلندى متن پيامتان نگران نباشيد. اگر پيامى خسته كننده، پيچيده، تكرارى و پر از لغت من بوده به احساس و نياز خواننده و مشترى توجهى نكرده باشد، مورد توجه قرار نميگيرد. حالا هر قدر هم كه مختصر باشد. تمامى نكات مفيد و جذاب و مورد علاقه‌ مشتريان احتمالى را در پيامتان ذكر كنيد. البته لازمست كه همين مطالب جالب را به شيوه‌اى حرفه‌اى و مناسب بنويسيد كه خواننده احساس خستگى نكند و تا پايان نوشته‌هايتان را بخواند .

 

نكاتى كه گفته شد، اصول ثابت شده‌اى هستند كه تاثير مثبت آنها در موفقيت بازاريابى ايميلى بر همه متصديان فروش و بازاريابان واضح است. اگر هنوز اين ايميل‌هاى فروش را ارسال نكرده‌ايد و قصد داريد به اين عرصه از بازاريابى وارد شويد، رعايت اين نكات كمكتان خواهد كرد. اگر هم در اين نوع بازاريابى فعاليت داريد ولى آن‌طور كه ميخواهيد نتيجه نگرفته‌ايد، بازبينى استراتژى ‌هايتان و مقايسه‌شان با توصيه های بالا، مفيد خواهد بود.با ما در تماس باشيد تا با هم مشاوره كنيم و تفكرات و اهداف ارزشمند شما را به واقييت تبديل كنيم.

صادق مختاری

mrbazaryab@gmail.com


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 1100
:: ارسال شده در: بازاريابى ,
:: مطالب مرتبط: ترفندهاي نوشتن تبليغ براي بازاريابي ايميلي , بازاريابي ويروسي يا حركت سلول به سلول , چگونه يك آگهي تبليغاتي بسازيم؟ , ساخت تبليغات جذاب , 7مرحله مهم قبل از نوشتن آگهي تبليغاتي , نكات مهم بازاريابي براي شركتهاي تجاري و بازرگاني , نكات مهم در بازاريابي ايميلي , نكات مهم در بازاريابي ايميلي(بخش اول) , روشهاي بازاريابي الكترونيكي , بازاريابي اينترنتي ,
:: برچسب‌ها: بازاريابي و تبليغات , فروش محصولات با ايميل , فروش آسان با ايميل , ارسال ايميل تبليغي ,
نویسنده
نویسنده : mrbazaryab
تاریخ : [شنبه 10 فروردين 1392 ] [ 13:10]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی
هرگز با مشتری بحث نکنید تاریخ : پنجشنبه 13 مهر 1396
روشهاي كسب در آمد از اينترنت تاریخ : سه شنبه 19 فروردین 1393
تفاوت افکار ثروتمندان و آدم های معمولی تاریخ : سه شنبه 19 فروردین 1393
هفت اصل موفقیت تاریخ : سه شنبه 19 فروردین 1393
5 راز موفقيت ، در همكاري در فروش و كسب درآمد تاریخ : چهارشنبه 27 شهریور 1392
ترفندهاي نوشتن تبليغ براي بازاريابي ايميلي تاریخ : چهارشنبه 27 شهریور 1392
ملزومات يك كسب و كار اينترنتي موفق و پر درآمد تاریخ : سه شنبه 28 خرداد 1392
14 قانون براي موفقيت تاریخ : سه شنبه 28 خرداد 1392
راه هاي آرام كردن مشتري ناراضي تاریخ : یکشنبه 26 خرداد 1392
راه هاي افزايش فروش تاریخ : یکشنبه 26 خرداد 1392
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
ارتباط با مدیر
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 27
کل نظرات کل نظرات : 24
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 28

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 112
باردید دیروز باردید دیروز : 75
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 451
بازدید ماه بازدید ماه : 1,634
بازدید سال بازدید سال : 16,712
بازدید کلی بازدید کلی : 169,355

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.227.2.109
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir

تماس با ما
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید